Eastpak

Het merk is in 1952 opgericht nadat Eastern Canvas Products USA een deal sloot met het leger. Aan de Amerikaanse troepen mocht Eastpak kwalitatieve duffels, rugzakken en veiligheidsmateriaal leveren. Het merk dankt de kwaliteitsnormen aan die tijd, omdat toentertijd kwaliteit het verschil betekende tussen leven en dood.

In 1976 ontdekte  Mark Goldmans tijdens zijn studie dat studenten geen aktetassen meer meenamen maar legertassen. Op een vakbeurs in 1977 werden de rugzakken, duffels en schoudertassen voor de consument gepresenteerd waarna de orders massaal binnen kwamen. In 1984 werd de levenslange garantie geïntroduceerd en deze geld nu nog steeds voor de meerderheid van de producten.

Eastpak is een tassenmerk dat als eerste andere kleuren gebruikte dan groen en bruin. In 1987 kwam het merk met de eerste wilde, extravagante prints. Deze strategie werd ook doorgetrokken in een reeks provocerende advertenties. Nadat ze naamsbekendheid gecreëerd hadden in Amerika en Azië vestigde in 1986 Eastpak zich ook in Europa.
Tegenwoordig werkt Eastpak samen met Europa’s bekendste ontwerpers en blijft het nieuwe rugzakken, schoudertassen en kleding met hippe designs ontwikkelen.

1/4

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4

1/4

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
Nieuwsbrief